Met de kennis van nu #7
In deze uitzending van Met de kennis van nu was retail-deskundige Fred Rutgers de co-host van Ron Vergouwen. Samen hebben ze het over het laatste nieuws uit de wereld van de detailhandel en retail gehad. Zijn alle voorspellingen van de afgelopen jaren, niet in de laatste plaats door Fred zelf gedaan, uitgekomen?
Digitalisering, data verzamelen: welke stappen hebben retail en horeca gezet tijdens de recente coronajaren? Of: hadden er gezet moeten worden, met de kennis van nu. Job van den Berg is data-expert, ofwel Chief Data & Insights Officer Blue Field Agency, en nam ons 'in normaal Nederlands' mee in hoe ondernemers echt impact kunnen maken met data - nog steeds.
Het coronavirus mag langzaam aan een comeback bezig zijn; een gedetailleerde strategie voor een nieuwe golf is er nog niet. Plannen per sector zijn nog niet uitgewerkt, de horeca is er zelfs nog niet aan begonnen. Robèr Willemsen, voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland (KHN), vertelde op AD.nl: "De minister vraagt ons verantwoordelijkheid te pakken, maar zet daar niets tegenover. Wat doet de overheid zelf om de ziekenhuizen beter voor te bereiden, wat wordt de vaccinatiestrategie eigenlijk? We vragen er al maanden naar, maar horen niets."
Ook met de KHN-voorzitter keken we terug naar de afgelopen coronajaren, maar bovenal, en dat met de kennis van nu, hoe anders zou het vanuit Den Haag nu aangepakt moeten worden? Minister Kuipers eist plannen, maar ondernemers, ook KHN, kaatsen de bal terug.
Met de kennis van nu in gesprek over de actualiteit van toen. Van reacties, resultaten en gevolgen tot wat onbenoemd bleef, presentator Ron Vergouwen bespreekt het live met studiogasten uit bedrijfsleven, politiek en economie.
Het programma hoor je elke vrijdag tussen 13:00 en 14:00 uur en is na afloop terug te beluisteren via de bekende podcastkanalen en de site van De Ondernemer.