
Van idee tot wereldmerk in de schappen
Een idee uitwerken tot een merk dat in de schappen ligt bij internationale retailers: het klinkt voor veel ondernemers als een droom. Julia Veer maakte het waar met Clay and Glow, het beautymerk dat in korte tijd een community van jonge vrouwen wist te veroveren. Hoe doe je dat in een markt die al zo vol is, en wat zijn de grootste lessen onderweg? Jonathan van Noord ging er in deze aflevering van De Ondernemer met haar over in gesprek.
In deze uitzending hoorde je ook de verhalen van andere ondernemers die ieder op hun manier een onderscheidende weg kozen. Zo vertelden Merijn Steins Bisschop en Pia Spierings hoe ze met Depot Noir een exclusief wijnmerk neerzetten, waarmee jij zelf je eigen wijncollectie kan opbouwen. Daarnaast schoven Annelies Ruis en Theo van de Kamp, schrijvers van het boek Dwarsdenkers, aan, die lieten zien welke kracht er schuilt in tegendraads ondernemen en denken.
In De Pitch, het item waar ondernemers die op zoek zijn naar funding hun bedrijf kunnen pitchen, was er aandacht voor Bald Brewer. Peter Rutten deelde hoe hij samen met zijn vrouw Miriam vanuit passie de brouwerij van water kefir overnamen.
De Ondernemer
Elke dinsdag schuiven tussen 11:00 en 13:00 uur (top)ondernemers en andere experts aan in de studio in het programma De Ondernemer.
In De Ondernemer delen ondernemers en experts hun visie op onder meer personeel, online marketing, financiering en innovaties.
De Ondernemer is wekelijks op dinsdag van 11:00 tot 13:00 uur live te beluisteren op New Business Radio en is ook te zien, via de homepage van De Ondernemer, YouTube en Facebook.
Na de uitzending is het programma terug te luisteren via je favoriete podcastplatform.
Foto: De Ondernemer