Hoe jong talent organisaties toekomstbestendig maakt
Schoonmaakbedrijf CSU zet een opmerkelijke stap door ‘geesten van de nacht’ in te ruilen voor dag-schoon-makers. Wat betekent dit voor de schoonmakers, de klant en het klimaat? Deze verschuiving raakt belangrijke thema’s, zoals werkgeluk, klantbeleving en duurzaamheid. Welke voordelen én uitdagingen komen hierbij kijken? Niels van Geenhuizen, manager duurzaamheid bij CSU, schoof aan om uit te leggen hoe dagschoonmaak bijdraagt aan een duurzamere bedrijfsvoering en wat de impact is op zowel werknemers als opdrachtgevers. Hoe beïnvloedt deze werkwijze bijvoorbeeld de energiekosten en de CO2-voetafdruk?
Jonge professionals brengen frisse ideeën en innovatieve oplossingen, maar voelen zich vaak onvoldoende gehoord binnen organisaties. Hoe benut je deze bron van energie en inzichten optimaal? Xander Beks, oprichter van I4Nature deelde zijn visie op hoe organisaties jong talent kunnen betrekken bij strategische vraagstukken. Waarom zijn nieuwe generaties cruciaal voor toekomstbestendig beleid?
Folkert van der Molen van Duurzaam-ondernemen.nl deelde tijdens de Future Friday Update het meest opvallende duurzaamheidsnieuws. Wil je het besproken boek 'Duurzaamheid is kleur bekennen' met de fikse winterkorting bestellen? Scan de QR code of surf naar: https://www.duurzaam-ondernemen.nl/bestel-het-boek-duurzaamheid-is-kleur-bekennen-met-korting/
Hoe maak je slimme keuzes in mobiliteit om verkeersveiligheid en duurzaamheid te bevorderen én je organisatie aantrekkelijker te maken voor medewerkers? Glenn ging erover in gesprek met Ivo Brons, senior beleidsmedewerker bij het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.
Tot slot werd er gesproken met Guillaume van Dijk, medeoprichter en CEO van Young Nobles. Wat viel hem op tijdens de Future Friday lunch?
Future Friday is elke tweede vrijdag van de maand tussen 12:00 en 13:00 uur te beluisteren en te bekijken via visual radio op newbusinessradio.nl. Na de uitzending zijn alle interviews terug te luisteren via New Business Radio en alle bekende podcastkanalen.
Future Friday wordt mede mogelijk gemaakt door: I4nature, Univé, Movares, Duurzaam-ondernemen.nl, het netwerk Groene Groeiers van VNO-NCW en MKB‑Nederland, Kumasi Drinks, VDL De Meeuw, Blue Field Agency, Happy Times Magazine en SNS Bank.