Met de kennis van nu #4
In 'Met de kennis van nu' ging Ron Vergouwen via het verleden naar het heden, met Esther Vedder van het gelijknamige succesvolle sieradenmerk, bijzonder hoogleraar Cor Molenaar en economiejournalist Guy Hoeks. De enorme groei van e-commerce werd besproken en dat... met de kennis van nu.
Online bestedingen van Nederlandse consumenten kwamen volgens de Thuiswinkel Markt Monitor in 2021 uit op 30,6 miljard euro, wat een stijging betekende van 16 procent ten opzichte van 2020. Dat e-commerce toeneemt is geen nieuws meer. De grootste Nederlandse webwinkels zagen hun omzet flink toenemen vorig jaar, een stijging die niet alleen voor de grootste online spelers weggelegd is; de hele business groeide fors.
Daarom was te gast Esther Vedder van Vedder & Vedder, econoom Cor Molenaar (bijzonder hoogleraar eMarketing en Distance Selling aan de Erasmus Universiteit) en economiejournalist Guy Hoeks, woonachtig en werkzaam in Duitsland.
Met de ondernemer Esther Vedder keek Ron terug op hun eerste ondernemersjaren, de toen gemaakte keuzes en hun succes over de grens, met econoom Cor Molenaar besprak hij onder meer of ondernemers voldoende en de juiste online keuzes hebben gemaakt tijdens de coronajaren en deelt hij zijn expertise over de toekomst.
Economiejournalist Guy Hoeks praatte ons bij over e-commerce in Duitsland, de kansen voor Nederlandse ondernemers en hoe oer-Hollandse merken als Picnic, Coolblue en ook Vedder & Vedder er ontvangen is.
Het programma hoor je elke vrijdag tussen 13:00 en 14:00 uur en is na afloop terug te beluisteren via de bekende podcastkanalen en de site van De Ondernemer.