Wie ‘echt’ is wordt geloofd en trekt klanten aan
Voor veel bedrijven staan authenticiteit en transparantie hoog op de agenda. Is jouw bedrijf authentiek of lopen de verwachtingen van consumenten en de daadwerkelijke prestaties te veel uiteen? Omnicon PR Group zocht het uit voor tachtig bedrijven uit tien verschillende sectoren. Wat blijkt: de consument verwacht meer duurzaamheid, betere datasecurity en privacy, maar bovenal actie. Zouden veel bedrijven een voorbeeld moeten nemen aan de Rotterdamse ‘geen woorden, maar daden’ mentaliteit om het vertrouwen van de consument terug te winnen? Glenn van der Burg en Fabienne de Vries gingen erover in gesprek met Marjolein Rigter, Business Director Reputation bij Omnicom PR Group.
‘’Het zal mij toch niet gebeuren, zo’n cyber security aanval. Die worden alleen gepleegd op slordige grote bedrijven en overheidsinstellingen met een data lek.’’ Toch is het wel iets wat steeds vaker gebeurt bij het MKB en zelfs bij particulieren. Hackers worden krachtiger en agressiever en dat is vervelend. Storingen die voortkomen uit hackaanvallen kosten namelijk geld, doen inbreuk op je integriteit en kunnen een hoop problemen opleveren met aansprakelijkheid. Of jouw IT omgeving kwetsbaar is, dat weet je pas als je het up-to-date houdt en laat checken door professionals. Maar hoe bescherm je je data beter en kan je een datalek in jouw organisatie voorkomen? Glenn en Fabienne spraken met Dennis Wijnmalen, technisch directeur van 4Consult.
Goede voornemens, aan het begin van het jaar hebben we ze allemaal! Welke zakelijke voornemens hebben onze gasten?
Trending Today is elke derde maandag van de maand te horen op New Business Radio. Welke macro economische ontwikkelingen zijn er? Hoe gaan de politiek, diverse sectoren er mee om? Vanuit meerdere invalshoeken belichten we elke maand een andere ontwikkeling.
Het programma wordt afwisselend gepresenteerd door Glenn van der Burg, Martine Hauwert, Fabienne de Vries en Ron Lemmens.