Media Jaarcongres 2017 op New Business Radio
De programmering van New Business Radio stond in het teken van het Media Jaarcongres 2017. In samenwerking met Promare Communicatie & Media, werd er live radio gemaakt vanaf het event met sfeerreportages, topsprekers, studiogasten, innovaties en live reportages.
‘A New World, A New Perspective’
Het Media Jaarcongres (MJC), dé ontmoetingsplek voor de Nederlandse media-industrie, was een dag vol innovatie en inspiratie rondom het thema ‘A New World, A New Perspective’.
De afgelopen 10 jaar is het medialandschap voorgoed veranderd. Het is een nieuwe wereld met nieuwe regels. Alle video is tegenwoordig digitaal, en daarmee zijn er ineens nieuwe mogelijkheden ontstaan. Wat betekent dit alles voor de Nederlandse mediasector? Hoe kan een klein land midden in de internationale ontwikkelingen een levendige en gezonde media industrie behouden? Hoe kunnen Nederlandse media makers en bedrijven ook profiteren van het globale speelveld? En welke ontwikkelingen rond video zitten er nog aan te komen?
Sprekers, onder leiding van dagvoorzitter Rens de Jong, waren onder meer Arno Lubrun (Facebook Benelux), Frank Volmer (STER), Deborah Acosta (New York Times), Jørgen Madsen Lindemann (Modern Times Group) en Arjen Lubach.