
Een nieuwe 'koffiewind' waait door Nederland
Wakuli opent in Groningen haar twintigste koffiebar in drie jaar tijd. Die snelle expansie roept de vraag op hoe je als missiegedreven merk grip houdt op kwaliteit, prijs en impact terwijl je één van de meest vastgeroeste markten ter wereld probeert open te breken.
Bij Jonathan van Noord in de studio vertelde Lukas Grosfeld hoe Wakuli het traditionele koffiemodel omdraait door de hele keten in eigen hand te nemen. Van directe inkoop bij boeren tot eigen branderij en distributiecentrum. Die keuze moet leiden tot betere koffie voor de consument en een eerlijker inkomen voor de boer. Het is een schaalbaar model dat tegen de gevestigde orde indruist en tegelijk vraagt om scherpe operationele en strategische keuzes.
Daarnaast sprak Jonathan met David Plink van Top Employers Institute over de urgentie van salaris- en promotietransparantie, met Mark Vliegenthart van JOG Group over retourprocessen als strategische groeikans en met Jacob-Jan Bos van Hutten over de werkelijke opbrengst van investeren in vitaliteit.
De Pitch van De Ondernemer wa dit keer voor Robert Hoevers van Squad Mobility.
De Ondernemer
Elke dinsdag schuiven tussen 11:00 en 13:00 uur (top)ondernemers en andere experts aan in de studio in het programma De Ondernemer.
In De Ondernemer delen ondernemers en experts hun visie op onder meer personeel, online marketing, financiering en innovaties.
De Ondernemer is wekelijks op dinsdag van 11:00 tot 13:00 uur live te beluisteren op New Business Radio en is ook te zien, via de homepage van De Ondernemer, YouTube en Facebook.
Na de uitzending is het programma terug te luisteren via je favoriete podcastplatform.