
Innovatie in duurzame frisdrank
Frisdrankproducent Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew, richt zich sinds de oprichting in 1945 op de productie en verkoop van frisdranken in Nederland. Vrumona produceert en verkoopt zowel eigen merken zoals Royal Club, Crystal Clear, Sourcy Vitaminwater, Sisi en Butcha als merken in licentie, waaronder Pepsi, 7up en Rivella.
Met ruim 350 collega’s werkt Vrumona aan het realiseren van haar missie: ‘we change drinking for the better’. Met een frisse kijk op de frisdrankcategorie is het de strategie en missie van Vrumona om continu een betere keuze te bieden aan consumenten en klanten. Vrumona heeft sinds 2015 het suikerpercentage van haar frisdrankportfolio jaarlijks met 5% weten te reduceren en bestaat inmiddels 64% van haar portfolio uit laag calorische dranken met minder dan 5 Kcal per 100 milliliter.
Ron Lemmens ontving in de studio Ilco Kwast, Managing Director van Vrumona; en Bob Ponsen, oprichter van GiG. Ze spraken over de overname van GiG door Vrumona. Hoe ziet Vrumona de kansen met GiG, waarom past men goed bij elkaar en hoe ontwikkelt de markt zich?
New Business Radio Update
New Business Radio maakt speciale updates & podcasts om iedere sector te informeren. De updates worden uitgezonden op New Business Radio en de podcast wordt tevens verspreid via alle bekende podcastkanalen (o.a. Spotify & Apple Podcasts) en social media kanalen.
In deze updates hoor je een ander geluid. Los van het traditionele nieuws, hoor je van ondernemers wat er leeft binnen hun bedrijf of sector en delen zij hoe zij hier mee omgaan. Wat voor kansen ontstaan er en hoe kan je als organisatie zo optimaal mogelijk bewegen in een tijd als deze?
Tijdens de non-stop uren op New Business Radio hoor je altijd al de meeste interessante updates over innovatie en duurzaamheid. Wat zijn de interessante ontwikkelingen in jouw branche? Wat is er anders? Laat het ons weten!
De Business Update op New Business Radio wordt mede mogelijk gemaakt door Hét Ondernemersbelang.