Nieuws

De Ondernemer Marlene ten Ham 180224

Hoe toegankelijkheid je webshop winstgevender maakt

Een nieuwe aflevering van De Ondernemer gemist?

De Nederlandse e-commercemarkt groeit hard, met een omzet van 30,5 miljard euro in 2024 en een verwachte groei van 8% dit jaar. Maar achter die positieve cijfers schuilt een groot gemis: Nederlandse webwinkels laten naar schatting ruim vier miljard euro liggen, doordat hun websites niet toegankelijk zijn voor mensen met een beperking. Hoe kan dat en wat betekent dit voor ondernemers?

In deze aflevering ging Robert van den Ham in gesprek met Marlene ten Ham, algemeen directeur van Thuiswinkel.org. Als voormalig directeur van Ecommerce Europe kent zij de online retailsector als geen ander. Ze bespraken niet alleen de impact van toegankelijkheid op omzet, maar ook hoe mkb’ers zich staande houden in een markt waarin grote spelers zoals Bol.com en Coolblue de toon zetten.

Kunnen buitenlandse webshops zich aansluiten bij Thuiswinkel.org? Hoe digitaal vaardig is de gemiddelde mkb-ondernemer en welke trends gaan de e-commercewereld de komende jaren bepalen?

Verder waren te gast in de uitzending Paul van den Bosch van AD Regio, Lotte Vink van Labfresh, Tijn Baart van Goodoo, Dewi van de Waeter van The Lekker Company en Bram van Beers van Lithium Safety Containers.

De Ondernemer is wekelijks op dinsdag van 11:00 tot 13:00 uur live te beluisteren op New Business Radio en is ook te zien, via de homepage van De Ondernemer, YouTube en Facebook.

Luister live