
Succesvol groeien met de juiste financiering
Een goed idee of een ambitieus groeiplan is één ding, maar hoe zorg je als ondernemer voor de juiste financiering? Van sharefunding tot crowdfunding en van bancaire leningen tot investeerders: welke routes zijn er, wat zijn de trends en waar lopen ondernemers tegenaan?
Jarenlang stond Barry van Ruiven aan het roer van MediaMarkt Nederland. Hij maakte van het merk een krachtpatser in de retailwereld en introduceerde campagnes die in het collectieve geheugen staan gegrift, zoals 'BTW, weg ermee!'. Vijf jaar geleden besloot hij het roer om te gooien. Weg uit de elektronicawereld en een nieuw avontuur beginnen als ondernemer in de mode-industrie.
Wat drijft een voormalig topman om opnieuw te beginnen in een compleet andere branche? Barry startte samen met zijn vrouw Kayleigh het kledingmerk Seabass, met als missie duurzame zwem- en resortkleding. Maar hoe bouw je een nieuw merk op in een competitieve markt? Wat zijn de uitdagingen van e-commerce versus fysieke winkels en welke lessen neemt hij mee uit zijn tijd bij MediaMarkt?
Verder te gast in de uitzending waren Ronald Kleverlaan van Stichting MKB Financiering, Jeroen Adriaans van Undiemeister, Irek Roslon van de Delftse startup SoundCell en Kas Hogeboom medeoprichter van LYLA.
De Ondernemer is wekelijks op dinsdag van 11:00 tot 13:00 uur live te beluisteren op New Business Radio en is ook te zien, via de homepage van De Ondernemer, YouTube en Facebook.