Nieuws

Future Friday 130924 groepsfoto

Te veel kinderfietsen en bezorgdiensten, hoe los je dat op?

Je hoorde een nieuwe Future Friday.

Opgroeiende kinderen doen gemiddeld maar één jaar met een fiets en heel veel fietsen staan weg te roesten in de schuur. Zonde en onnodig, dachten de oprichters van Bikeflip. Ze wilden kinderfietsen een tweede leven geven en verzekeraar Univé ondersteunt ze daarbij. Glenn van der Burg ging erover in gesprek met Paul Remie, medeoprichter van BikeFlip en Tijs Markusse, Innovatiemanager bij Univé Verzekeringen. Hoeveel kinderfietsen staan er weg te roesten?

Folkert van der Molen van Duurzaam-ondernemen.nl deelde tijdens de Future Friday Update het meest opvallende duurzaamheidsnieuws.

Minder busjes van bezorgdiensten bij bedrijfsverzamelgebouwen, dat klinkt verstandig en logisch. Toch blijkt het in de praktijk een lastige logistieke opgave. Hoe krijg je de dagelijkse lunch, cartridges en een vrolijk bosje bloemen op een efficiënte manier naar de verschillende klanten in kantorencomplexen? Te gast in de uitzending waren Anton de Vrieze, impact ondernemer en oprichter van Bundel.it en Nina van den Berg, projectmanager bij Green Business Club Zuidas.

Micha van Hoorn van Impact Fair, Hanny van de Weerdt van Eye Care Groep, Tijs Markusse van Univé Verzekeringen, Cas Stork van Energiepartners en Tessel Zandstra van Happy Times Magazine gaven in snelle pitches van één minuut hun brandende nieuws in Fast Forward. 

Vanaf 2025 zijn bedrijven verplicht om hun afvalstromen schoon aan te leveren. Dat is geen gemakkelijke opgave en gaat vaak mis. Blue Field Agency helpt deze problemen in kaart te brengen door gebruik van hun AI tool 'Katoo'. Wat die problemen zijn en en hoe die inzichtelijk worden gemaakt, legden Erik Klein Nagelvoort, Managing Partner Blue Field Agency; en Maikel van Dijk, Founder van De Afvalbak en BinBin, uit.

Tot slot werd er gesproken met Jules van Lith. Wat viel hem op tijdens de Future Friday lunch?

Future Friday is elke tweede vrijdag van de maand tussen 12:00 en 13:00 uur te beluisteren en te bekijken via visual radio op newbusinessradio.nl. Na de uitzending zijn alle interviews terug te luisteren via New Business Radio en alle bekende podcastkanalen.  

Future Friday wordt mede mogelijk gemaakt door: I4nature, Univé, Movares, Duurzaam-ondernemen.nl, het netwerk Groene Groeiers van VNO-NCW en MKB‑Nederland, Kumasi Drinks, VDL De Meeuw, Blue Field Agency, Happy Times Magazine en SNS Bank.

Luister live