Hoe Hans Scheffer blijft innoveren met Helloprint
In 2013 richt Hans Scheffer Helloprint op; een platform waar bedrijven en consumenten uit heel Europa bedrukte producten kunnen bestellen. Van promotiematerialen tot bedrukte kleding. Het bedrijf is actief in talloze landen. Hoe Hans groei en innovatie faciliteert stond centraal in De Ondernemer.
Anno 2024 is Helloprint het grootste printplatform van Europa. Het van origine Rotterdamse bedrijf is actief in 13 landen en vind je onder meer terug in België, Duitsland, Frankrijk, Engeland, Italië, Ierland, Portugal en Spanje. In het laatstgenoemde land is naast Rotterdam ook een kantoor te vinden voor de tweehonderd medewerkers.
Hoe Hans duurzaam onderneemt in een grote, vervuilende industrie komt in de uitzending naar voren, maar ook de keuze voor zijn nieuwe bedrijf: Merch by Helloprint. Met een B Corp-certificering en lokale productiepraktijken wil Hans ook de merchandise business verduurzamen. Tot slot kijken we met de ondernemer terug op ruim tien jaar ondernemen, vallen en opstaan. Welke lessen heeft hij onderweg geleerd en wat zal hij nu anders doen?
Verder te gast in de uitzending waren Jonas de Groot van Stichting Jong Ondernemen, Herman van den Berg van Papa’s Pannenkoeken, Jasper Gabrielse van Seepje en Christian de Waard van Effectory.
De Ondernemer is wekelijks op dinsdag van 11:00 tot 13:00 uur live te beluisteren op New Business Radio en is ook te zien, via de homepage van De Ondernemer, YouTube en Facebook.