Hoe BYBORRE de textielindustrie herdefinieert
Als er één sector is die enorme stappen kan zetten op het gebied van verduurzaming, dan is het de textielsector. Daar weet Borre Akkersdijk, oprichter en eigenaar van BYBORRE, alles van af. BYBORRE is een textielbedrijf dat door Borre Akkersdijk is opgericht en toegewijd is aan het transformeren van de textielindustrie door middel van verantwoorde creatie. Door fysieke en digitale werelden te combineren en integreren, loopt het bedrijf voorop om verantwoorde textiel wereldwijd toegankelijk te maken. Door de normen in de industrie uit te dagen, nodigt BYBORRE anderen uit om anders te denken en deel te worden van iets groters, een beweging die de toekomst en mogelijkheden van textiel opnieuw moet definiëren.
Met het recent gelanceerde project ‘Mission:Failed’ geeft BYBORRE een nieuwe betekenis aan textielprojecten die misschien niet helemaal geslaagd zijn en transformeert ze tot kansen om positieve impact te maken. In een wereld die gedomineerd wordt door ‘fast fashion’ wil het textiel bedrijf op deze manier mislukte textielprojecten context geven en her-introduceren, waardoor ze een nieuwe bestemming krijgen. Presentator Jonathan van Noord wil van Borre alles weten over het project en de verdere verduurzaming van de vaak zo vervuilende industrie. Daarnaast had de ondernemer meer bijzonders te vertellen, zo was hij de afgelopen week te vinden op de Milaan Design Week 2024, het jaarlijkse designwalhalla.
Natuurlijk ging het ook over ondernemerschap in het algemeen. Waar loopt Borre tegenaan wanneer hij zijn ambities in de praktijk wil brengen, met wie werkt hij samen om een groene vuist te maken en wat zijn de verdere plannen in binnen- en buitenland met BYBORRE?
Verder te gast in de uitzending waren Harry Kuiper van ZZP Nederland, Thomas van Burg van Cheflix, Marjon Daggenvoorde en Olivier Peijs van Nissan en Diego Buik van Smash.
De Ondernemer is wekelijks op dinsdag van 11:00 tot 13:00 uur live te beluisteren op New Business Radio en is ook te zien, via de homepage van De Ondernemer, YouTube en Facebook.