Nieuws

Roeland Donker - Amazon

Amazon streeft ernaar het meest klantgerichte bedrijf te zijn

Hessel Jan Smink ging in gesprek met Roeland Donker van Amazon.

In een tijdperk waarin klantgerichtheid de sleutel is tot succes, streeft Amazon ernaar om niet alleen een leider te zijn, maar om het meest klantgerichte bedrijf op aarde te worden.  

Roeland Donker, country manager Amazon.nl, schoof aan bij Hessel Jan Smink. Roeland's achtergrond is indrukwekkend, met studies in Nederlands burgerlijk recht, fiscaal recht en fiscale economie aan de Universiteit van Groningen. 

In 2012 trad Roeland toe tot het team van Amazon en speelde hij een cruciale rol bij het lanceren van Amazon.nl in 2020. Zijn vroege jaren bij Amazon waren gericht op het opzetten van een EU-brede sourcing business en het beheren van Amazon's EU-exportactiviteiten, waarbij hij zich richtte op het wegnemen van barrières voor grensoverschrijdend winkelen voor Europese klanten.

Met een team van honderden collega's richt Roeland zich nu dagelijks op het verbeteren van selectie, prijzen en gemak voor Nederlandse klanten. Hoe blijft Amazon zich inzetten om de verwachtingen van klanten te overtreffen en de lat voor klantgerichtheid steeds hoger te leggen?

Van A tot Z Succesvol inspireert leiders om nog beter te worden in het managen of coachen van zichzelf en hun team. Met inspirerende studiogasten, eyeopeners en veel voorbeelden en ervaringen uit de praktijk. Er wordt ingegaan op wat succes nu eigenlijk is, wat betekent het voor je en hoe ga je er mee om? 

Het programma is elke tweede donderdag van de maand tussen 11:00 en 12:00 uur te beluisteren op New Business Radio en wordt naderhand ook als podcast beschikbaar gesteld.

Luister live