Nieuws

Wouter de Roy van Zuidewijn van Cortazu

De Ondernemer #79

Wouter de Roy van Zuidewijn van Cortazu was dit keer de hoofdgast van Jonathan van Noord.

Cortazu is in 2017 opgericht door ondernemers met een missie en een passie voor outdoor. Wat die missie is? Dat kwam één van de oprichters, Wouter de Roy van Zuidewijn, vertellen in De Ondernemer.

Het Nederlandse outdoormerk Cortazu (de naam verwijst naar de ontdekkingsreiziger Hernán Cortès en staat voor het op zoek gaan naar avontuur) verkoopt hoogwaardige technische kleding om in te skiën en te hiken, maar ook voor dagelijks gebruik. Het bedrijf zit op de kruising tussen sport en lifestyle en distribueert de kleding via online, hun eigen winkel en buitensportwinkels zoals die van Bever. 

Voor 2025 wilden De Roy van Zuidewijn en zijn collega’s maar liefst vijf miljoen vierkante meter land vergroenen door mensen in hun producten naar buiten te brengen en vergroeningsevents te organiseren. Deze doelstelling werd in 2022 al behaald. Dat betekent dat de groene ambitie alleen maar groter is geworden. Een ambitie die aan belang heeft gewonnen sinds het merk B Corp-gecertificeerd is.

Verder te gast waren Jeroen van Dijken van INretail, Gijs Remijnse van kaasfonduerestaurant Smelt, Jeffrey van Dam van FinBuddy en Ina Boer en Franck Fielemon, auteurs van het boek ‘De perfecte post op Linkedin’.

De Ondernemer is wekelijks op dinsdag van 11:00 tot 13:00 uur live te beluisteren op New Business Radio en is ook te zien, via de homepage van De Ondernemer, YouTube en Facebook.

Luister live