Nieuws

Wouter Glaser 7 november 2023

De Ondernemer #64

Een nieuwe aflevering van De Ondernemer met Jonathan van Noord gemist?

Dat de ondernemersgeest er vroeg in zat, is zacht uitgedrukt. Op zijn veertiende begon Wouter Glaser met zijn eerste bedrijf: een online magazine. Bekender zijn de PR-bureaus die hij oprichtte. Zowel Glasnost als Fitzgerald draaien nog altijd een miljoenenomzet. 

In 2020 verkocht hij Glasnost - met 40 werknemers en vier miljoen euro omzet - aan bureau Ace, waar hij vervolgens werkte als Chief Growth Officer en managing director. Maar ondernemersbloed kruipt waar het niet gaan kan. Met ‘scale-up studio’ Go Delphi wil Wouter andere ondernemers coachen in groeien én in een goede exit maken. Waarom besloot hij toch weer te gaan ondernemen? Jonathan van Noord ging er met Wouter over in gesprek.

Jongeren zitten veel op social media, dus ook op de werkvloer. Zoveel zelfs dat uit onderzoek blijkt dat één op de acht jongeren wil dat hij op zijn werk-laptop of -telefoon niet op social media zou kunnen, omdat hij bang is om afgeleid te worden. Op scholen zie je dat telefoons worden verboden. Is dat de oplossing? Aaron Mirck vertelde er meer over.

Innovatie: het lijkt de backbone van een gezonde onderneming. Blijven innoveren en verbeteren om het beste resultaat te behalen. Sinds jaar en dag verzamelt de KVK de meest innovatieve bedrijven van Nederland in een ranglijst: De KVK Innovatie Top 100. 

Bij Jonathan in de studio waren twee ondernemers van die lijst aangeschoven: Arjan Jansma van Qlobel, wiens bedrijf zaait met een drone, en Kitty Smeeten van Hands Off My Chocolate. Haar bedrijf maakt plantbased choco chip cookies zonder palmolie. 

Ook was ondernemer Ruud Koornstra aanwezig. Hij is al jaren jurylid van de KVK Innovatie Top 100 en is zelf innovatief ondernemer van Oxxio, het eerste 100% groene stroombedrijf van Nederland. 

Verder was Ronald Kleverlaan van stichting MKB Financiering te gast om te vertellen over de nieuwe crowdfundingwetgeving die de Europese Unie heeft opgesteld.

Daarnaast komt er elke week een ondernemer zijn of haar briljante plan pitchen in de uitzending. Dit keer kwam Kadir Ahmed vertellen over zijn halal snacks. Hij werd bekend met zijn worstenbroodjes, die inmiddels in de schappen bij de Jumbo en Dirk van den Broek liggen. Hij sleepte vorig jaar bijna 1 miljoen euro omzet binnen. Waarom hij investeerders zoekt? Dat vertelde Kadir in De Ondernemer.

De Ondernemer is wekelijks op dinsdag van 11:00 tot 13:00 uur live te beluisteren op New Business Radio en is ook te zien, via de homepage van De Ondernemer, YouTube en Facebook.

Luister live