Het afgenomen vertrouwen in de journalistiek
In deze aflevering was Marc Veeningen te gast. Marc is al al ruim vier jaar de hoofdredacteur van Hart van Nederland. Het nieuwsprogramma voor 'de gewone man’ bereikte in februari de mijlpaal van tienduizend uitzendingen. In het verleden werd Hart van Nederland niet door iedereen serieus genomen, maar onder leiding van Marc Veeningen heeft het programma zich ontwikkeld tot een volwassen nieuwsplatform.
Bert Kok ging met Marc in gesprek over zijn voorkeur voor lokaal en regionaal nieuws. Hoe kijkt hij aan tegen het afgenomen vertrouwen in de journalistiek en wat valt daar volgens hem aan te doen? Welke ambities heeft Marc met Hart van Nederland en voor zichzelf?
MediaWatch is een programma over innovatie in de mediasector. Bert Kok praat met gevestigde namen én nieuwkomers over de ontwikkelingen in de media-industrie. Daarbij gaat het om de technologie, maar ook om de business. Verder is er speciale aandacht voor de mediabedrijven op het Media Park in Hilversum.
Na de uitzending zijn alle interviews terug te luisteren via Spotify, Google Podcast en Apple Podcast.
MediaWatch is een initiatief van Media Perspectives.