Lars Schotanus in Van A tot Z Succesvol
Lars Schotanus is medeoprichter van De Radiofabriek. Een ondernemende persoonlijkheid die de volgende generatie wil inspireren en met De Radiofabriek Nederland wil veroveren. Hij maakte in zijn jeugd al zijn eigen radioprogramma’s op oud-Hollandse cassettebandjes, maar tijdens zijn studie economie aan de VU in Amsterdam kwam hij pas echt in contact met het medium radio. Waar studiegenoten stages gingen lopen bij verschillende grote corporates, deed Lars dat bij het zojuist gestarte Radio 538. Nog tijdens zijn studietijd werd hij door Lex Harding benaderd om voor het nieuw te starten tv-station 'The Music Factory' de marketing en PR te gaan verzorgen.
Vanuit Radio 538 en The Music Factory schreef hij vervolgens het businessplan voor een eigen ‘jongerenclub’. Dat resulteerde in het jongerenplatform Yellow, waar ook KPN en Postbank zich bij aansloten. Bij Yellow leerde hij ook zijn huidige compagnon Jaco Bal kennen, die van KPN afkomstig was.
Yellow stopte en de beide heren, die gezamenlijk al veel over het ondernemerschap filosofeerden, startten hun eigen bedrijf in telefonische dienstverlening. Eind 2008 lanceerden zij, als één van de eerste partijen in Nederland, hun eerste online radiostation. Later volgde er meer. In 2016 verkochten zij hun telefoondiensten en besloten ze vol te gaan voor hun online radio droom.
Lars Schotanus en Jaco Bal ondernemen inmiddels meer dan 20 jaar samen. Met hun bedrijf De Radiofabriek zijn ze de absolute voorloper in de huidige online audiomarkt en verzorgen zij inmiddels succesvol complete online radio- en podcast producties voor honderden klanten in de zakelijke markt. Hessel Jan Smink ging met Lars in gesprek over het ondernemerschap. Hoe gaat hij Nederland veroveren met De Radiofabriek?
Van A tot Z Succesvol inspireert leiders om nog beter te worden in het managen of coachen van zichzelf en hun team. Met inspirerende studiogasten, eyeopeners en veel voorbeelden en ervaringen uit de praktijk. Er wordt ingegaan op wat succes nu eigenlijk is, wat betekent het voor je en hoe ga je er mee om?
Het programma is elke tweede donderdag van de maand tussen 11:00 en 12:00 uur te beluisteren op New Business Radio en wordt naderhand ook als podcast beschikbaar gesteld.