
De Ondernemer #28
Hij is sinds kort CEO van Plutosport: Hidde van der Louw. Dinsdag was hij co-host tijdens De Ondernemer en maakte hij samen met Remy Gieling en Roland Tameling twee uur lang informerende en inspirerende radio.
Hidde van der Louw bouwt sinds lange tijd aan een succesvolle carrière in de online retailsector. Naast bol.com en Zoover vervulde de ondernemer een dubbelrol bij de A.S. Adventure Group. Zo was Van der Louw er als marketing- en omnichanneldirecteur verantwoordelijk voor buitenwinkelketen Bever.
Na jaren aan het hoofd van een eigen sportgoederengroothandel te hebben gestaan, besluiten Geert Gruppen en Monique Broere in 2010 het roer om te gooien. Ze richten al hun pijlers op e-commerce. Het markeert het begin van Plutosport, een B2C-e-commercebedrijf gespecialiseerd in sportartikelen en athleisure, een mix van athletic en leisure.
Het succes van de onderneming gaat niet onopgemerkt voorbij. Voor investeringspartij H2 Equity Partners reden om in 2021 een meerderheidsbelang in het bedrijf te verwerven. Met een volledig nieuw management, waaronder Hidde van der Louw, de investeerder en een strategie waarin merkpositionering en de perfecte customer journey belangrijke speerpunten zijn, is Plutosport klaar voor de volgende fase. Iets waar de co-host ons alles over kon vertellen.
Verder te gast in deze uitzending waren: Marjolein van Tilburg van ChatLicense, Frank Hagenaars van Fysiotherapie Hagenaars, Thomas Scholte van SOUSE, Ewout Smits van DOCKR en Lodewijk van Nooten van Bikeshift.
Ook deze week was Job van den Berg van Blue Field Agency weer te gast. Hij maakt in zijn radiocolumn Data Dinsdag duidelijk hoe als ondernemers met digitalisering en data om te gaan. En wat zou de radioshow zijn zonder Ondernemertjes, de radiocolumn van Nico Dijkshoorn?
De Ondernemer is wekelijks op dinsdag van 11:00 tot 13:00 uur live te beluisteren op New Business Radio en is ook te zien, via de homepage van De Ondernemer, YouTube en Facebook