Nieuws

141122 People Power

Het herkennen van de missie van een organisatie

People Power stond in teken van het ontdekken van 'purpose' in een bedrijf.

Wat is de missie van jouw organisatie en kan jij je vinden in deze ‘purpose’? De effecten van een inspirerende en doorleefde purpose zijn groot. Maar wat is een purpose nou precies? De ‘purpose’ van een bedrijf is de reden waarom een bedrijf bestaat en de bijdrage die dit bedrijf levert aan onze wereld. Het is bewezen dat als een organisatie een duidelijke missie heeft dit zorgt voor hogere inkomsten, betrokken werknemers en voor loyale klanten. Ook gaan ze beter om met vernieuwing en verandering. Dit klinkt natuurlijk allemaal heel aantrekkelijk, maar de vraag is wel: Hoe ontdek je of herontdek je de purpose, de missie van jouw organisatie? Glenn van der Burg ging hierover in gesprek met Roy Budjhawan van Vebego, Anke Schouten van Enza Zaden en Renee de Boo van KPMG.

People Power Helpdesk behandelt elke maand brandende vragen van luisteraars over onderwerpen als personeelstekorten, gezondheid, feedback geven, organisatieverandering, leiderschap of werkgeluk. Drie eigenwijze experts geven ongezouten hun ideeën en oplossingen.

In deze aflevering bestond het panel uit: Tica Peeman, trainer, auteur en oprichter van VIStrainingen; Prof. Aukje Nauta, auteur, adviseur en bijzonder hoogleraar; en Edson Hato, oprichter van HR-adviesbureau LikeMinds LTD.

Elke maandag van 14:00 tot 17:00 uur wordt People Power live uitgezonden op New Business Radio, dé nieuwe zakenzender van Nederland! Het station brengt, 24 uur per dag en 7 dagen per week, non stop lekkere muziek voor op het werk en doet verslag van bijzonder ondernemerschap. Ondernemende mensen, inspirerende gesprekken, innovaties en duurzaamheid. Van hippe start-up tot ijzersterke multinational, iedereen praat mee op New Business Radio.

Luister live