Duurzame initiatieven bij NS Stations
Wie vaak op het station komt is vast wel eens bij de Starbucks, de Kiosk of de Albert Heijn To Go geweest. Deze nationale en internationale ketens hebben gemeen dat ze worden uitgebaat door NS Stations. Als onderdeel van de Nederlandse Spoorwegen, beheert het bedrijf wat voorheen Servex heette, alle commerciële ruimtes in de stationshal en op de perrons.
Miljoenen reizigers maken jaarlijks gebruik van hun restaurants, fietsverhuur en snoepautomaten. Duurzaamheidsambities zijn er ook. Zo zijn spook-roltrappen, verlichte lege winkels en wegwerpbekers verleden tijd als het aan NS Stations ligt. Hoe regelt NS Stations al die duurzame initiatieven en met wie werken ze allemaal samen? Welke belangrijke projecten liggen er nog op de stapel? Glenn van der Burg ging hierover in gesprek met Lotte van Grol, programmamanager Circulair bij NS Stations.
Het programma wordt gemaakt in samenwerking met het impactonderzoekscentrum Impact Centre Erasmus; GroenLeven, marktleider op het gebied van zonne-energie, en duurzaam-ondernemen.nl, hét online kenniscentrum voor duurzaam of maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Impact is elke tweede en vierde donderdag van de maand tussen 15:00 en 16:00 uur te beluisteren op New Business Radio. Na de uitzending is het programma terug te luisteren als podcast via alle bekende podcast platforms en impact.radio.