Nieuws

120522 Impact McDonald's

Verduurzamen van de fastfoodketen

Glenn van der Burg sprak tijdens Impact met Jerôme de la Chambre van McDonald's.

De gouden bogen zijn zonder twijfel een van de meest herkenbare logo's ter wereld. Waar je ook bent, je ziet ze overal. Helaas geldt dat ook voor de verpakkingen van de fastfoodketen. Van alle multinationals wordt het afval van de McDonald's het vaakst op straat of in de natuur gevonden. De McDonald's wil af van die toppositie en wil nog veel meer bereiken. Bij het zijn van de grootste restaurantketen ter wereld hoort namelijk ook een grote verantwoordelijkheid. McDonald’s wil haar schaalgrootte gaan gebruiken om een positieve impact te maken. Een duurzamer menu, minder afval, schonere restaurants en goed werkgeverschap staan aan de basis. Maar hoe klinkt dat door in de praktijk, hoe werken McDonald’s en hun partners samen om dat te verwezenlijken en wat kunnen we nog verwachten? Glenn gaat erover in gesprek met Jerôme de la Chambre. 

Daarnaast sprak Glenn tijdens de uitzending ook met Michiel Degen, Managing Director bij HAVI Nederland.

Het programma wordt gemaakt in samenwerking met het impactonderzoekscentrum Impact Centre ErasmusGroenLeven, marktleider op het gebied van zonne-energie, en duurzaam-ondernemen.nl, hét online kenniscentrum voor duurzaam of maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Impact is elke tweede en vierde donderdag van de maand tussen 15:00 en 16:00 uur te beluisteren op New Business Radio. Na de uitzending is het programma terug te luisteren als podcast via alle bekende podcast platforms en impact.radio.

Luister live