Nieuws

Leendert van Bergeijk Impact 25022022

Bereikbaar, toegankelijk en duurzaam

Glenn van der Burg sprak met Leendert van Bergeijk en Paulien van der Geest in Impact.

Loop je door de gemiddelde Nederlandse winkelstraat dan vind je hoogstwaarschijnlijk wel een Kruidvat, een Trekpleister of een ICI Paris. Deze succesformules, allemaal onderdeel van het moederbedrijf A.S. Watson, zijn niet meer weg te denken uit het Nederlandse straatbeeld. Het assortiment van het Kruidvat en Trekpleister beslaat ruim 25.000 producten en je raadt het al: deze producten zijn steeds verrassend en altijd voordelig. Maar maakt zo’n gigantisch assortiment duurzaam verpakken (om maar een voorbeeld te noemen) niet een grote en complexe opgave? Over de hele keten valt winst te halen: van duurzame grondstoffen tot het hergebruik van plastic. Maar waar begin je? Hoe maak je als voordeel drogist gezond blijven bereikbaar, toegankelijk en duurzaam? 

Glenn van der Burg ging in deze aflevering van Impact in gesprek met Leendert van Bergeijk, manager Corporate Social Responsibility bij A.S. Watson en Paulien van der Geest, Expert duurzaam consumeren bij de onafhankelijke voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal.

Het programma wordt gemaakt in samenwerking met het impactonderzoekscentrum Impact Centre ErasmusGroenLeven, marktleider op het gebied van zonne-energie, en duurzaam-ondernemen.nl, hét online kenniscentrum voor duurzaam of maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Impact is elke tweede en vierde vrijdag van de maand tussen 14:00 en 15:00 uur te beluisteren op New Business Radio. Na de uitzending is het programma terug te luisteren als podcast via alle bekende podcast platforms en impact.radio.

Luister live