Nieuws

Kees Wilbrink - DPG Media

Een nieuwe concurrent voor Facebook en Google?

Bert Kok sprak met Kees Wilbrink van DPG Media tijdens MediaMatters.

Kees Wilbrink, directeur partnerships van DPG Media, studeerde innovatiemanagement aan de Erasmus Universiteit en was daarna onder meer accountmanager bij de STER en commercieel directeur bij BrandDeli en Sanoma.

Bert ging met Kees in gesprek over de ontwikkelingen op het gebied van online advertising. Kees is nauw betrokken bij het ’Trusted Web’, het reclamesysteem van DPG media dat moet concurreren met Facebook en Google. Wat betekent het Trusted Web voor de adverteerder en wat heeft de consument er aan? Waarom is het voor DPG Media zo belangrijk om iets te doen aan de dominantie van de grote techbedrijven?

MediaMatters is een programma over innovatie in de media. De radioshow is elke eerste donderdag van de maand tussen 16:00 en 17:00 te beluisteren op New Business Radio. Daarna is de uitzending ook als podcast beschikbaar op Spotify, Apple Podcasts en Soundcloud.

MediaMatters is een project van stichting Media Perspectives. MediaMatters zoekt oplossingen voor concrete uitdagingen van mediabedrijven bij internationale startups en scale-ups. Deze start-ups zijn op zoek naar partners om te groeien, de mediabedrijven zoeken naar ideeën om hun business verder te helpen. MediaMatters brengt de twee samen om aan nieuwe producten en diensten te werken of om de bestaande business te verbeteren. Voor meer info: www.mediamatters.vc.

Luister live