Make every story count
Bert Kok en Rick van Dijk ontvingen Rutger Verhoeven, de co-founder en CMO van smartocto, in de studio tijdens MediaMatters op New Business Radio. Dit bedrijf uit Nijmegen biedt een slim content analytics platform voor redacties.
Bert Kok en Rick van Dijk spraken met Rutger onder meer over de ontwikkelingen in content analytics. Data en AI lijken een steeds grote rol te spelen bij de productie en distributie van content. Hoe speelt smartocto daar op in? Ook kwam het ’news needs project’ van smartocto aan de orde. Hoe kan je data over het gedrag van consumenten gebruiken om betere en relevantere content te maken en spelen redacties eigenlijk altijd wel goed in op de behoeften van hun gebruikers?
Het interview met Rutger Verhoeven van smartocto was alweer het vierde in de reeks ‘Hollands Finest’. Met dit platform wil MediaMatters Nederlandse bedrijven met groeiambities onder de aandacht brengen van mediabedrijven in het buitenland. Daarom is het interview ook in het Engels.
MediaMatters is iedere eerste donderdag van de maand tussen 16:00 en 17:00 uur te beluisteren op New Business Radio. De uitzending is daarna beschikbaar als podcast op Spotify, Apple Podcast en SoundCloud.