Aanscherpen van ambities
In de verduurzaming van een organisatie speelt de duurzaamheidsmanager een belangrijke rol. Daarom maakt Glenn van der Burg een reeks afleveringen van Impact waarin hij in gesprek gaat met de duurzaamheidsverantwoordelijken. In deze aflevering van Impact keek hij naar het duurzaamheidsbeleid van de NN Group. NN Group heeft in 2020 een nieuwe strategie gelanceerd, waarin ze een duidelijke ambitie hebben geformuleerd voor klanten, medewerkers en de samenleving.
Op 11 maart hebben ze bij de presentatie van de jaarcijfers deze ambities nog meer aangescherpt. Maar hoe zien die ambities eruit? Hoe wordt en blijf je een duurzame verzekeraar, een duurzame belegger en een duurzame werkgever, die ook nog eens maatschappelijk betrokken is? Daarover ging Glenn van der Burg in deze aflevering van Impact in gesprek met Babs Dijkshoorn, Sustainability Manager bij NN Group.
In het programma Impact delen ondernemers en duurzaamheidsexperts hun visie en aanpak op business impact. Impact richt zich op managers, ondernemers en professionals die geloven in de positieve impact van organisaties op vraagstukken als energie, voeding, eenzaamheid en biodiversiteit. Hoe zorg je voor impact? Wat betekent dat voor de samenleving en hoe zien de nieuwe circulaire businessmodellen eruit? Met gasten in de studio, telefonische interviews en de laatste inzichten uit de wetenschap in vogelvlucht.
Het programma wordt gemaakt in samenwerking met het impactonderzoekscentrum Impact Centre Erasmus; GroenLeven, marktleider op het gebied van zonne-energie, en duurzaam-ondernemen.nl, hét online kenniscentrum voor duurzaam of maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Impact is elke tweede en vierde vrijdag van de maand tussen 14:00 en 15:00 uur te beluisteren op New Business Radio. Na de uitzending is het programma terug te luisteren als podcast via alle bekende podcast platforms en impact.radio.