Nieuwe plek, nieuwe hoofdletter!
Eppo van Nispen tot Sevenaer maakt er een gewoonte van om in zijn organisaties afdelingen allemaal dezelfde hoofdletter te geven. Bij z’n vorige werkgever CPNB was dat de D van onder meer Denken, Delen, Duwen, Dromen en Doen. Bij het Instituut voor Beeld en Geluid wil hij nu ook een letter centraal stellen. Welke, dat is nog even geheim. Maar het zou maar zo de P kunnen zijn van Passie en Pret. Dat dat zijn wel de twee dingen die de nieuwe directeur van Beeld en Geluid het meest uitstraalt.
Bert Kok en Rick van Dijk spraken tijdens MediaMatters met Eppo onder meer over de oerkreet die hij iedere ochtend bij binnenkomst slaakt, zoals hij gewend was bij het CPNB. Verder over zijn eerste maanden als directeur van Beeld en Geluid, zijn plannen met het instituut en de positie binnen het Nederlandse medialandschap. We willen ook weten hoe hij aankijkt tegen de ontwikkelingen in de broadcastindustrie. Tot slot praten we met hem over de rol van startups, want daar heeft Eppo natuurlijk ook een mening over.
MediaMatters is een project van stichting Media Perspectives. MediaMatters zoekt oplossingen voor concrete uitdagingen van mediabedrijven bij internationale startups en scale-ups. Deze start-ups zijn op zoek naar partners om te groeien, de mediabedrijven zoeken naar ideeën om hun business verder te helpen. MediaMatters brengt de twee samen om aan nieuwe producten en diensten te werken of om de bestaande business te verbeteren. Voor meer info: www.mediamatters.vc.