Nieuws

200224 De Ondernemer Kim Hiemstra Boombrush

De Ondernemer #76

Kim Hiemstra van Boombrush was te gast in De Ondernemer.

Nederland veroveren via de mond: dat is de drijfveer van Boombrush. De scale-up die je tijdig voorziet van nieuwe borstelkopjes voor je elektrische tandenborstel heeft inmiddels tienduizend abonnees. Kim Hiemstra vertelde er over in De Ondernemer.

Het borstelkopje van je tandenborstel op tijd vervangen; bijna niemand doet het. Kim haar onderneming Boombrush zorgt ervoor dat je die ontvangt als het nog niet te laat is. "Zo lossen we een probleem op dat tandartsen en mondhygiënisten al langer constateren, namelijk dat mensen onnodig te weinig aan mondzorg doen omdat ze te lang met hetzelfde borsteltje poetsen.”

Sinds de oprichting in 2019 zijn er inmiddels tienduizenden abonnees. Gaat dan alles over rozen? Al langere tijd ligt Boombrush in de clinch met Philips over het ontwerp van hun borstel. Terwijl de multinational uit Eindhoven op twaalf punten plagiaat ziet in het ontwerp, is Boombrush zich van geen kwaad bewust. Hoe ga je hier als scale-up mee om en wat betekent dit voor de toekomstplannen van het Rotterdamse merk? 

Verder te gast waren Robert Hüsken, redacteur bij De Ondernemer; Olaf Ouwerkerk van Happy Trails; Erik de Vries van Amigos Social; Marnix Eykhout van Firma WAUW; en Antoinette Nunes, auteur van het boek 'Driver's Seat'.

De Ondernemer is wekelijks op dinsdag van 11:00 tot 13:00 uur live te beluisteren op New Business Radio en is ook te zien, via de homepage van De Ondernemer, YouTube en Facebook.

Luister live