Nieuws

Data en AI in de media!

MediaMatters, het programma over innovatie in de media op New Business Radio, ging dit keer over data en AI! Bert Kok en Rick van Dijk spraken hierover met prof. Lucy Küng van het Reuters Institute for the Study of Journalism en Jeremy Gilbert van The Washington Post!

 

Hoe belangrijk zijn data en AI voor mediabedrijven en hoe worden ze bijvoorbeeld gebruikt om nieuwe diensten en producten te ontwikkelen? Zowel Lucy als Jeremy zijn betrokken bij de Data & AI for Media Conference op 6 en 7 december in Beeld en Geluid. Lucy is de master of ceremony van de conferentie en Jeremy verzorgt een keynote.

 

Lucy Küng wordt algemeen gezien als een invloedrijke deskundige op het gebied van innovatie in de media. Zij komt onder meer aan het woord over de rol van data en AI bij de digitale transformatie van mediabedrijven. Met Jeremy Gilbert praten we over de digitale strategie van The Washington Post. Hoe gebruiken zij data en AI?

 

MediaMatters is een project van stichting Media Perspectives. MediaMatters zoekt oplossingen voor concrete uitdagingen van mediabedrijven bij internationale startups en scale-ups. Deze start-ups zijn op zoek naar partners om te groeien, de mediabedrijven zoeken naar ideeën om hun business verder te helpen. MediaMatters brengt de twee samen om aan nieuwe producten en diensten te werken of om de bestaande business te verbeteren. Voor meer info: www.mediamatters.vc.

 

Ga terug