Vechten met Moszkowicz op New Business Radio
De gasten worden door Max Moszkowicz voor een interview van ruim een uur uitgenodigd in de studio van New Business Radio op het Media Park in Hilversum. Aan de hand van vijf bieren of wijnen ontvouwt zich een gesprek. Ieder nieuw drankje leidt een nieuw thema in.De sfeer is compleet vrijblijvend en onbevangen. De studio ziet eruit als een als een gezellig café of een mancave. Alles kan en mag, niets moet.
Cas Jansen zal, naast zijn rol als tafelgast, ook het culinaire lifestyle segment aanvliegen. Hij zorgt voor mooie bieren, wijnen en lekkers. Max schrijft voor iedere gast een op maat gemaakt column, die hij aan zijn gasten voorleest aan het begin van de uitzending. De combinatie van een column en goed verzorgd worden, doet de gasten loskomen. De luisteraar en kijker krijgt hierbij het gevoel alsof ze onderdeel zijn van een interessant en gezellig gesprek met boeiende vrienden.
Te gast in de eerste uitzendingen zijn journalist en programmamaker van BNN/VARA Sinan Can (o.a. Bloedbroeders, kinderen van het Kalifaat, de Arabische storm), retailondernemer Roland Kahn (o.a. CoolCat, America Today) en filmregisseur Tim Oliehoek (o.a. Vet hard, de zaak Menten, het geheime dagboek van Hendrik Groen).
De eerste uitzending is op vrijdag 27 juli a.s. van 17:00 tot 18:00 uur. Het programma is wekelijks te horen op New Business Radio en is ook op het YouTube kanaal ‘Vechten met Moszkowicz’ beschikbaar.
Max Moszkowicz: “Vechten met Moszkowicz is een programma gericht op de belevingswereld van de man, waar vechtsporten, lifestyle, politiek, kunst, cultuur en wetenschap centraal staan. Mijn gasten zullen zonder uitzondering iets bijzonders naar de spreektafel meenemen. Het kan een politieke visie zijn, een wetenschappelijk onderzoek, een nieuw boek of een film. Geen losse flodders dus, maar echte mensen die echte dingen hebben bereikt. We zullen niet altijd de fluwelen handschoenen aandoen, maar we gaan er ook wel eens (daar waar nodig), hard in. We zijn niet politiek correct en we zullen niets censureren. Mijn gasten mogen drinken, roken en vloeken zoveel ze willen. We zijn niet truttig. Het programma duurt ruim een uur en mijn gasten komen dus ook uitgebreid aan het woord. Ik wil het geen interview noemen maar eerder een goed gesprek. Er is geen eindredacteur met een baas. We zijn volledig vrij, on-kneedbaar en onbevangen. Maar alles met respect”.
“Dit nieuwe format past uitstekend in de vrijdagmiddag setting van ons station. We staan bij New Business Radio voor ondernemerschap en innovatie! We gaan met dit format dan ook echt buiten de gebaande paden. Vernieuwend voor ons station, maar ook vernieuwend voor de gehele Nederlandse radio!”, aldus Lars Schotanus van New Business Radio.
Max Moszkowicz
Max Moszkowicz is documentairemaker. Nederland kent hem door zijn documentaire ‘Wij Moszkowicz’, een onwaarschijnlijk mooi en indringend, eerlijk en ontroerend portret van zijn vader Robert en hijzelf over de zoektocht naar de bron van negatieve patronen die de Moszkowicz generaties kwelden. Al sinds zijn tienerjaren was Max bezig met het vertellen van verhalen. In eerste instantie wilde hij acteur worden, al snel bleek hij zich beter te voelen achter de camera, waar hij de touwtjes in handen heeft. Op die manier kon hij zijn verhalen op een publiek overbrengen zoals hij ze voor zich ziet. Hij maakte o.a. voor de Joodse omroep de jongerenserie Jojo NL en werkte later als maker mee aan meerdere documentaireseries voor omroep NTR. Max is ook freelancejournalist voor de Nieuwe Revu en het Nieuw Israëlitische weekblad (NIW).