Nieuws

Dutch Media Week LIVE!

De Dutch Media Week zit erop! We kijken als New Business Radio terug op een zeer geslaagde week vanuit Boekhandel Voorhoeve in Hilversum! Rick van Velthuysen sprak met verschillende gasten aan tafel en Job Dijk sprak met mensen op straat. Iets gemist? Alles is hier terug te luisteren.

 

Woensdag 13 september

Hoe kan de lokale omroep een stad/centrum versterken? Deze vraag staat centraal op het congres van de stichting NLPO en ook bij het ondernemerspanel van vandaag. Te gast is Aart den Haan, directeur van de lokale omroep WOS, Amin Usman van boekhandel Voorhoeve en Marin van der Spaa, hij doet social media van het centrum.

 

Jan Kastje is de fractievoorzitter van Groen Links in de mediastad. Wat is zijn band met Hilversum?

 

Richard Otto is een Hilversumse uitgever en schrijver. Hij is gefascineerd door bedrijven als Vroom en Dreesmann, Blokker en schrijft boeken over hun opkomst en neergang. Wat kun je daar marketingtechnisch van leren?

 

 

Dinsdag 12 september

Retail en media, hoe kan dat elkaar versterken? Rick van Veldhuysen praat erover met Rupert Parker Brady, expert op het gebied van media, retail en communicatie, Peter Joziasse en Kjeld Vosjan, centrum manager van Hilversum.

 

Paul Hillesum is marketingdeskundige en schreef een boek over zijn visie: True Story Telling. Hij komt langs en legt uit.

 

Hans Hogendoorn is niet alleen de stem van radio 1, hij is ook radiomaker en Tourliefhebber. Hij schreef het boek Tourflits, wat afgelopen zomer verscheen. Over de magie van Radio Tour de France.

 

 

Maandag 11 september

Wat is het belang van media profilering in het centrum van een stad? Daar boog het ondernemerspanel zich over onder leiding van Rick van Veldhuysen. Aan tafel: Edwin Spitsbaard, voorzitter van Horeca Hilversum en Marco van der Schoor, de ontwikkelaar van Hilvertshof.

 

Ingmar Meijer mist geen raadsvergadering in Hilversum, hij doet verslag van de Hilversumse politiek.

 

Nieuwslezer Raymond Serre schreef een boek over nieuws en nepnieuws. Hoe maak je het onderscheid?

 

Stadsdichter Robert Grijsen is de stadsdichter van Hilversum. Hij schreef een gedicht speciaal voor de Dutch Media Week.

 

Films gemaakt met mobieltjes is een van de onderdelen van de Dutch Media Week. Directeur Herman Dummer schoof aan. Samen met tv-regisseur Ruud van Gessel.

 

 

Vrijdag 8 september

Big data, welke kansen biedt dit voor de creative industrieën? Die vraag staat centraal op het congres van de Kamer van Koophandel en ook bij het ondernemerspanel aan tafel bij Rick van Veldhuysen. Te gast waren Gaston Crolla en Jacob van de Vis en Kjeld Vosjan, vaste columnist van dit radioprogramma.

 

Bert van der Veer is televisie-regisseur, format-ontwikkelaar en schrijver van het boek '65 Jaar Televisie in Nederland'. Wat is voor hem de kracht van media?

 

Marc Visch is sinds begin deze maand de directeur voorzitter van de NLPO en gaat zich in die hoedanigheid inzetten voor de belangen van de lokale omroepen in Nederland. Zaterdag worden de Lokale Omroep Awards uitgereikt, de LOA. Waarom zijn die omroepen zo belangrijk?

 

Alex van der Hulst schreef het boek 'Uurtje Factuurtje' over de mooie en minder mooie kanten van het zzp-er zijn.

 

 

Donderdag 7 september

Tussen 12:00 en 14:00 uur discussieerde het ondernemerspanel over de rol van kunst en media in de stad. Hoe kan je een centrum daarmee versterken?

 

Vanuit de politiek schoof Wimar Jaeger aan! Hij is de wethouder Media, Economie en Cultuur van de gemeente Hilversum. Hoe ervaart hij zijn werk in de Mediastad?

 

Journaliste en schrijfster Margriet Brandsma raakte door haar werk als correspondent in Duitsland geïnteresseerd in de Duitse politiek. Ze schreef pas geleden een boek over Angela Merkel en zal bij Rick en Job aanschuiven om daarover vertellen.

 

Tot slot schoof neuromarketing expert Martin de Munnik aan in de studio! Hij legde aan de hand van zijn boek 'Stop de Koopknop' uit wat neuromarketing is en hoe je er mee om moet gaan.

 

 

Woensdag 6 september 

Het ondernemerspanel discussieerde over het belang van grote evenementen voor een stad. Dit naar aanleiding van Dudok in Concert wat die avond plaats zou gaan vinden. Dat ondernemerspanel bestond uit Marco van Velthooven (Club Rex), Teus Kroon (Mout) en Jacco van de Ruit (Vue Bioscoop en voorzitter van Centrum Hilversum).

 

NOS-verslaggeefster en schrijfster Pauline Broekema is, na het uitbrengen van 'Het Boschhuis', druk bezig met het schrijven van haar vierde boek! Wordt het weer zo'n persoonlijk verhaal als haar vorige boek? Pauline ging hier verder op in.

 

Het onderwerp online winkelen kwam ook aan bod. Wijnand Jongen, directeur en woordvoerder van Thuiswinkel.org, schreef in 'Het Einde van Online Winkelen' over zijn visie op online en offline winkelen. Tijdens de uitzending zal hij komen uitleggen hoe het volgens hem zit.

 

Verder kwam de Hilversumse politicus Eric van der Want vertellen over zijn werk in de Mediastad!

 

 

Dutch Media Week LIVE!

Dutch Media Week LIVE! hoor je elke doordeweekse dag tijdens de Dutch Media Week tussen 12:00 en 14:00 uur. Vanuit Boekhandel Voorhoeve in Hilversum zullen Rick van Velthuysen en Job Dijk de hele week verschillende gasten ontvangen!

 

Dutch Media Week LIVE! is powered by New Business Radio.

Ga terug